Fjellet kaller…

For en fantastisk helg vi har lagt bak oss, i alle fall for min del. Vi dro på bobiltur på fredag uten helt å ha bestemt hvor vi skulle dra. Etterhvert kom vi frem til at Hardangervidda var et fint mål. Vi dro rett og slett på besøk til lillesøster og mannen. Og de tok oss med på fantastiske turer både lørdag og søndag. Og solen varmet oss hele helgen.

Lørdag kjørte vi inn i Hjølmodalen, opp mange hårnålsvinger, og så tok  vi beina fatt. For en utsikt vi fikk!

Det “vortelignende” fjellet helt bakerst tror jeg heter “Hårteigen” eller noe sånt. Men så langt skulle ikke vi.

Når vi sto på toppen så vi ned på en hengebro, og dit ville vi også, så da gikk vi ned dit. Her badet vi i elven som kunne tilby frisk og fin temperatur i vannet (kanskje +18 grader)

Vi gikk på fine stier, men ikke alle var like brede som den over her. Stiene var lett å følge, enten med røde striper på trærne eller med røde T’er på steiner og trær.

Søndag gikk turen til toppen nærmest hytten, og også her ble vi belønnet med fantastisk utsikt, bla  Sysendammen.

Hardangerjøkulen kunne vi også se herfra. Tenk å ha denne flotte utsikten. Det er terapi å gå sånn og bare nyte fjellet.

Tilbake på hytten var det deilig å sette seg ned, nyte solen og se opp på toppen vi nettopp hadde vært på.Den midt i bildet. Det er noe eget med fjell.  (Og knærne mine var ganske så samarbeidsvillig denne helgen). Tror jeg må begynne å gå på tur i fjellet litt oftere 🙂

1. Å så deilig og gå sånne turer! Her skjer det hele tida for mye i helgene…. ikke sånne turer på en stund ennå, stønn! Vakkert, og moro å se! Klem <3

2. Jo mer jeg scroller gjennom blogg innlegg, jo mer går det opp for meg hvor mye av Norge jeg ikke har sett. Enda jeg har farta ganske så mye både til vanns og lands og i lufta 😀 Takk for en vakker tur 😀

3. Hardagnervidda er aldri feil – og iallefall ikke slike dager 😀 Nydelige bilder! Flott å ha hytte i fjellet – og kunne dra på besøk slik, med bobil 🙂 Dere er heldige 😀