Hyttetur i pøsende regn

Da er hytteturen over, selv om vi valgte å ta med eget hus. Siden vi har bobil så må vi jo bruke den. Den har jo stått i ro i over ett år mens jeg og mannen bodde i USA, og mannen har klødd i fingrene etter å kjøre på tur igjen.

Her står vi parkert på kaien. En båthavn med flott tilrettelegging for både båter og bobiler, med tilgang på både strøm og vann. Været har vært ganske vått i helgen, men vi fikk da et glimt av solen et par minutter i går, og da ble regnbuen en fin ramme rundt bilen vår. Like etter at bildet ble tatt, så kom regnet igjen, men den fantastiske regnbuen fikk vi altså med oss.

Skatten i enden av regnbuen fant vi ikke…

Her kan man sitte tørt om det regner og blåser, men vi skulle jo på “hytte”besøk til venner, så vi satt inne hos dem til langt ut på natten. Vertinnen serverte herlig bacalao, og den var god. Jeg som ikke liker fisk forsynte meg flere ganger, så da må den ha smakt bra! Det var ikke noe “Findusfisk” i den, nei.

Vi spiste godt, fikk både forrett, bacalao til hovedrett og deilig dessert. Vi spilte Geni til langt på natt og tror alle koste seg, selv om mannfolkene vant over oss damer. Vi er nemlig bedre tapere enn dem…

I dag ble det en herlig tur i regnvær, etter en sein frokost. Og langt på landet, mellom sauer og kyr vet de hvordan de skal pynte opp i buss-skuret sitt..

Her inne er det sol og fint vær selv om det regner utenfor 🙂

Dette har vært en koselig helg, tross ganske heftig og vått vær. I morgen blir det fridag på kjøkkenet. Familiens tvillingpar blir snart 25 og det er kommet ønske om marsipankake og kanskje fransk sjokoladekake… Så det må vel la seg gjøre. Og så må jeg nok ordne med en gave også. For selv 25 åringer må få det, så da gjelder det å vri noen gode ideer ut av hjernen. Det var utrolig mye letter den gangen vi kunne kjøpe Lego… Men jeg kommer nok på noe.

Tror jeg skal finne sengen litt tidlig i dag, for nå begynner jeg å merke at jeg ikke var i seng før kl 03.00 i natt, og så våknet jeg igjen kl 08.30. Burde ikke klage på 5,5 time med søvn, men det merkes. Jeg er ikke den store natterangleren lenger, selv om klokken som regel kommer til midnatt før jeg kryper til køys. Og i morgen skal jeg sove helt til kl 07.00! Selv om jeg har fri.. Da kan jeg være litt effektiv tidlig på dagen 🙂

1. Ser ut som du har hatt en super helg, med litt mer opplett enn her hjemme… her har det plasket i ett banka kjør- NYDELIG bilde av regnbuen! Kos deg med fri og bakedag!

2. Rart hvor koselig det kan bli, selv om det øser ned ute 😀 Har man trivelige folk rundt seg, så blir det kos uansett liksom 🙂 Hørtes hvertfall koselig ut dette 🙂 Jeg sovnet grytidlig i går.. Klemmer <3

3. Veronica S: Været kan vi ikke gjøre noe med. Jeg tror jeg slo opp og tok ned paraplyen 30 ganger minst, på den turen vi gikk. Jeg hadde regntøy men når regnet kommer litt sidelengs er det greit å gjemme seg bak paraplyen i tillegg. Nå får jeg se å komme i gang med baking…men det er så utrolig lenge siden sist jeg så Frokost-tv, så jeg får fly på kjøkkenet i reklamepausene 🙂

4. Oldemorbloggen: Ja det gjelder å kle seg etter været. Det kan vi ikke gjøre noe med, så da er det bare å kle seg på parti med været sånn at det ikke skal være et hinder. Kan ikke sitte inne 6 måneder i året heller. “Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær” er det noe som heter. Tror kanskje det var en reklame for Helly-Hansen for lenge, lenge siden. Men det er like sant enda 🙂

5. frodith: Det ble tidlig kveld på meg også i går. Tror jeg sovnet kl 23.00 og det er før normalt her hos meg. Men utrolig herlig å komme seg så tidlig i seng da. Blir mye mer opplagt dagen etter. Så nå er det kjøkkentid for meg 🙂 Ha en fin dag. Klemmer <3

6. Gratulerer med dagen i morra:) som tiden flyr. Har sendt pakke til Henriette i england. Hun ønsket norske bøker, så da ble det det. Blir ikke kake før til nyttår på henne. Blir engelsk jul i år. Kos dere med dobbeltfeiring

7. venkesstrikk: Tusen takk for det. Det blir rart når barna begynner å feire jul andre steder enn hos oss. Men de er voksne og starter egne liv, så sånn er det bare. Blir godt å få Henriette hjem til nyttår i alle fall tenker jeg. Gratulerer om noen dager til henne også 🙂

8. Ser ut som dere har hatt det bra. Det er noe spesielt med det å ligge i bobilen og høre når det trommer på taket. Savner den tiden 🙂

9. Camilla: Vi får se om det ikke kan bli en tur på deg i bobil ved en senere anledning. Koselig er det, og så lenge vi har det varmt og godt kan det bare regne 🙂